Прочетен: 8697 Коментари: 9 Гласове:
Последна промяна: 16.10.2011 13:43
Този постинг е посветен на всеки анонимен Blogger, който умишлено и от дълбока комплексарщина за малоценост развива "историческа порнография" и изнасилва историческите данни, факти и събития!
"Историческата порнография" която развива Г-н Сънчо, Анонимен-кръгла нула, се превърна вече в "ХАРД ПОРНО В НЕТА" и то в блог.бг, а се гледа от крайно нещастни, дълбоко комплексирани и духовно мастурбирани зрители от който България очаква светло бъдеще................???
Минойската култура и история Публикувано Вт., 09/13/2011
Епоха на неолита.
Артър Еванс през 1899 г. започва археологически разкопки на о.Крит
С появата на керамиката и началото на VI и до Края на IV хилядолетие пр. Хр. на територията на юг от Дунава се развиват ярки неолитни култури.
Към края на IV хйл. пр. Хр. в най-плодородните области на Балканите и островите на Егейско море населението бързо се увеличава. Някои племена достигат най-високо стъпало на неолитна техника.
Постепенното внедряване на медните оръдия подготвя коренен прелом в живота на населението.
Тези промени се извършват особено бързо в някои области на Гърция — в Крит и по някои скалисти острови, където населението живее при развит първобитно общинен строй.
То се занимава със скотовъдство, земеделие, ръчни занаяти, обитава колиби, изплетени от клони и измазани с глина. В някои селища, жилищата са направени от кирпичени тухли, приготвени от глина с добавка на тор, слама и конски косми.
Основите са каменни. III хил. пр. Хр. е преход от първобитно общинния строй към класови общества.
При този преходен период от медта към бронза, критските племена достигат значително социално развитие.
Историята на тези общества става известна в резултат на археологическите проучвания.
Пръв, английският археолог Артър Еванс в 1899 г. започва археологически разкопки на о. Крит.
Базирайки се предимно на измененията в керамичното производство и съпоставяйки цялата история на Крит от неолита до XI в. пр. н. е. с традиционната египетска хронология, Еванс разделя критската история на 3 големи периода:
(тази периодизация се употребява и до днес) ранноминойски (3000—2200 г. пр. н. е.), средноминойски (2200—1600 г. пр. Хр.) и късноминойски (1600—1100 г. пр. Хр.) — по името на легендарния критски цар Минос-Μίνως.
Фигурна от Амoргос, Цикладите, Около 2500 ф. пр. Хр. Мрамор, височина 30" (76,3 см.). Музей Ашмолийн, Оксфорд, Англия
Ок. 3000—2200 г. пр. н. е.
Ранноминойски период. Около средата на III хил. пр. Хр. в Крит се заселват пришълци от Близкия изток, които завладяват островите в Егейско море и континентална Гърция.
По същото време в редица области по крайбрежието и островите възникват нови градове, в които интензивно се развиват нови социални отношения. В Крит общественият напредък се извършва отначало с по-бавни темпове.
Едно от важните условия за подема в производството е появата на метални оръдия.
Разпространяването и използването на медта извършва преврат в историята на средиземноморската култура и в историята на човечеството изобщо.
Настъпва промяна и в родовите общини. Родовите селища отстъпват място на селища, чието население е свързано не само по кръвна линия, но и с общо притежаваната земя и отбраната.
Основната обществена единица става отделното семейство. Обособяването на семействата спомага за разпадане на родовата собственост и появата на индивидуалната собственост. Този факт се отразява ясно и в архитектурата. На мястото на големите здания започват да се строят неголеми къщи, предназначени за едно семейство.
В сравнение с населението на континентална Гърция и островите в Егейско море жителите на Крит се намират в по-благоприятни условия. Те имат плодородна земя, която обработват; занимават се със земеделие, скотовъдство, лов и риболов.
Морето защитава критяните от нашествия отвън, доставя прехрана и служи като удобен път за търговия. Появява се пиратството.
В религиозните си възгледи критяните дълго време запазват представите, свързани с родовото общество. Мъртвите се погребват в естествени пещери, наречени „толоси"-Θόλοι (познатите най-стари гробища в Палекастро и долината на Месара са родови гробове).
Открити са правоъгълни гробници с няколко помещения (за членовете на един род). С времето родовите гробници са изместени от индивидуалните.
Арфист, така нареченият Орфей, от Аморгос, Цикладите. Втората половина на 3-то хилядолетие пр. Хр. Мраморна статуетка, височина 8,1/2" (21,5 см).
Национален археологически музей, Атина
Ок. 2200—1600 г. пр. Хр.
Средноминойски период — епоха на разцвет и възход на Крит. На границата между III/II хил. пр. Хр. се засилва класовото разслоение на критското общество на: земевладелци, търговци, занаятчии и селско население (земеделско население).
Развиват се градските селища, които се превръщат в центрове на занаятите и търговията (Кносос, Фестос, Малия, Гурния).
Начело застава Кносос, който се превръща в силна държава. За добрата й организация свидетелства изграждането на мрежа от пътища, построени в тази част на острова, които го свързват е най-отдалечените места. Импозантният дворец в Кносос се състои от жилищни помещения, работилници, складове за жито и оръжие, параклиси и е обграден с яка защитна стена.
Дворецът в Кносос-Κνωσός:
Площта на грандиозния дворец, предизвикващ искреното удивление на посетителите, достига 20 000 кв.м.
(Δαίδαλος και Ίκαρος)
Според легендата, цар Минос-Μίνως накарал друг митичен герой – изкусният архитект, механик и скулптор от Атина Дедал - Δαίδαλος да построи Лабиринта - Λαβύρινθος – сграда със стотици коридори и помещения.
В него Минос - Μίνως затворил Минотавъра - Μινώταυρος, чудовище с тяло на човек и глава на бик, родено от жената му Пасифая - Πασιφάη.
Когато Тезей - Θησέας убил минотавъра - Μινώταυρος, цар Минос - Μίνως затворил Дедал - Δαίδαλος и сина му Икар - Ίκαρος в лабиринта - Λαβύρινθος. В края на живота си, прекаран в плен, Дедал - Δαίδαλος решил да избяга заедно със своя син Икар, който се родил от робинята на Минос, Навкрата - Ναυκράτη.
С помощта на изработените от него изкуствени криле, Дедал-Δαίδαλος се спасил от Минос. Синът му Икар-Ίκαρος обаче загинал по време на полета, тъй като се приближил неразумно близо до Слънцето, което разтопило восъка, свързващ перата на крилата му. Морето, в което паднал Икар било наречено Икарийско.
План на двореца на Минос - Μίνως, Кносос - Κνωσσός, Крит - Κρήτη. Дворецът е организиран в две крила, на изток и на запад от централния двор, и е на няколко нива.
(1) Стълбище и амфитеатрална част
(2) Складови помещения
(3) Централен двор
(4) Преддверие
(5) Коридор на процесиите
(6) Тронна зала
(7) Северна зала с колони
(8) Зала на двойните оси
(10) Мегарон на царицата
(11) Баня на царицата
(12) Входове и предверия
"Тереодорът" фреска от двореца. Около 1500 г. пр. Хр. (реставриран), тъмнокожият е мъж, а от двете страни са жени. Археологически музей, Ираклион, Крит
Керамични съдове (питос енг. pithoi-Πύθοι) от замъка в Кносос-Κνωσσός
Част от реконструцията на двореца в кносос (фреска с бик)
Мегаронът-Μέγαρον на царицата (възстановка)
…състоящ се от няколко етажа, свързани със стълбища и съоръжен с водно-канализационна инсталация.
Дворецът бил разпределен на женска и мъжка част, тронна зала и частни покои. Има и светилище, складове (за оръжие и хранителни припаси), занаятчийски работилници.
Открит е също и терен, заобиколен със стъпала — на-вярно място за игри и дворцови тържества. По стените на помещенията са изписани фрески с разнородна тематика.
Дворецът в Малия, разположен недалече от морския бряг, също има силна фортификация.
Построен на върха на хълма, дворецът във Фестос - Φαιστός няма защитна стена.
Вътрешността на дворците е украсена с много фрески.
Запазила се е само малка част от този неочакван импулс на мащабно строителство.
Трите ранни дворци били разрушени по едно и също време около 1700 г. пр. Хр. И по следите личи, че е от земетресение.
След кратко нови дори още по-големи конструкции били издигнати на същите места само за да бъдат сринати от друго земетресение около 1450 г. пр. Хр.
Времето на строежа на първите дворци е същевременно период на интензивни търговски контакти на Крит със съседните острови (Цикладските) със Северна Африка, Арголида, Египет и дори с източното крайбрежие на Средиземно море; период, когато могъщият Крит установява морско господство
(таласοкратия-Θαλασσοκρατία).
Разпространението на бронза прави възможно развитието на най-различни занаяти.
Започва използването на четириколесни коли и на грънчарското колело; специално внимание заслужават съдовете в стил „Камарес"-Καμάρες (по името на пещерата, където за първи път са открити).
Те се разпространяват и извън границите на Крит. Отличават се с извънредно тънките си стени и богатата многоцветна декорация (растителни и геометрични мотиви, рисувани на черен фон).
Овладяно е производството на фаянс.
Критяните погребват умрелите в „патоси" (големи глинени съдове във формата на делви) или в „ларнакси" - Λάρνακες (глинени саркофази - σαρκοφάγοι), които поставят в гробници, изсечени в скалите. В началото на средноминойския период за първи път на Крит започва да се използва писменост, отначало пиктографична (образна — фигури на хора, изображения на предмети, животни);
Οколо 1700 г. пр. Хр. се появява линеарното, сричково писмо, произхождащо най-вероятно от пиктографичното; наречено е линеарно писмо „А". Досега все още не е разчетено.
Линеар А намерено в Акротири, Тера-Θήρα(Санторини-Σαντορίνι)
Ок. 1600—1200 г. пр. Хр.
Късноминойски период — време на най-великото могъщество на Крит (до XIV в. пр. Хр.), а след това на неговия бавен упадък и залез.
По това време в Крит управлява силният цар Минос-Μίνως (за него говорят Омир, Тукидид, Херодот). Той построява силен флот, извършва много завоевания, подчинява съседните острови, създава закони в държавата си.
С Минос - Μίνως са свързани много древногръцки легенди, например митът - Μύθος за Тезей-Θησέας (син на атинския владетел Егей - Αιγεύς), който трябва да убие Минотавъра-Μίνως+Ταύρος(излиза от лабиринта-Λαβύρινθος с помощта на дъщерята на Минос — Ариадна-Αριάδνη) и по този начин да освободи своя град от тежкия данък.
Тъй като целта на Тезей е да убие кръвожадния Минотавър, чиято "плячка" ставали младежите, то той се уговаря с баща си Егей - Αιγεύς в случай на успех да смени черните платна на кораба (в знак на нещастието, сполетяло атиняните), с който пътува, с бели.
Тезей - Θησέας успява да убие чудовището и да спаси младежите, но влюбен в Ариадна - Αριάδνη дъщерята на критския цар Минос - Μίνως, чиято любов успява да спечели, - той забравя за уговорката с баща си и платната на корба остават черни.
Виждайки отдалеч кораба с черните платна, без да дочака пристигането му в пристанището, Егей - Αιγεύς, обезумял от скръб, се хвърля от високите скали в морето.
Оттогава това море носи неговото име и се нарича Егейско море - Αιγαίον Πέλαγος
Според легендата Минотавъра е син на жената на Минос, представлявала получовек, полубик и се храни с човешко месо.
По заръка на Минос, Дедал-Δαίδαλος построява за Минотавъра замък-лабиринт, от който той не може да излезе.
На девет години атиняните трябва да му изпращат данък — жертвоприношение от 7 момичета и 7 момчета.
Тази легенда навярно възниква на фона на временната зависимост на Атина от Крит.
В първата половина на II хилядолетие обществото се разделя на класи.
Засилва се имущественото разсление.
Съществува държавен апарат; появяват се и наченки на робство. Усъвършенстване и развитие на занаятите.
С помощта на силния си флот Крит води оживена търговия. Около XV в. пр. Хр. мощта на Крит значително намалява.
Повтарят се нашествията от племената, изтласкани от Гърция или преместващи се от Северна Ахея.
Битката на Тезей с Минотавъра (Лувара)
Ок. 1500 г. пр. Хр.
Критската държава запада. В двореца, завладян от нашествениците, се заселват нови жители (навярно микенските гърци). Те използват линеарното писмо „Б" — произхождащо от линеар „А", но твърде приспособено към гръцкия език. Запазено е на глинени плочки, датирани от 1450—1200 г. пр. Хр. Линеарното писмо „Б" е разчетено през 1953 г. от Майкъл Вентрис и Джон Чедуик.
Линеар Б (Таблица)
"Богинята на змиите" от дворцовия комплекс, Кносос. Около 1650 г. пр. Хр.. Фаянс, височина 11 5/8" (29,5 см). Археологически музей, Ираклион, Крит
Лабрис - характерен ритуален предмеτ
Тронът на Ариадна - Θρόνος της Αριάδνης
2009-7. Чертожни инструменти - окръжност...
ИЗЯСНЕНИЕ НА ЕДНО ЗАБЛУЖДЕНИЕ ОТНОСНО ТР...
Разчетен е преди няколко дни чрез "глаголицата" от Фантазирания и прочутия учен-историк-тракедонист-македонист-булгарист-автомобилист Г-н Сънчо, Анонимен-Никой Спароток!!! Да се смееш или да плачиш? А кирилицата е дадена на българите от братя Кирил и Методий през 16-ти век преди христа!!!Да не забравяме че в действителност 20 букви на кирилицата произлизат от гръцката азбука.
Мислия си че "историческата порнография" която развива г-н анонимен-никой се превърна вече в "ХАРД ПОРНО В НЕТА" и то в блог.бг, а се гледа от крайно нещастни, дълбоко комплексирани и духовно мастурбирани зрители от който България очаква светло бъдеще................????????????
16.10.2011 10:46
Разчетен е преди няколко дни чрез "кирилицата" от Фантазирания и прочутия учен-историк-тракедонист-македонист-булгарист-автомобилист Г-н Сънчо, Анонимен-Никой Спароток!!! Да се смееш или да плачиш? А кирилицата е дадена на българите от братя Кирил и Методий през 16-ти век преди христа!!!Да не забравяме че в действителност 20 букви на кирилицата произлизат от гръцката азбука.
Мислия си че "историческата порнография" която развива г-н анонимен-никой се превърна вече в "ХАРД ПОРНО В НЕТА" и то в блог.бг, а се гледа от крайно нещастни, дълбоко комплексирани и духовно мастурбирани зрители от който България очаква светло бъдеще................????????????
16.10.2011 23:17
17.10.2011 11:14
17.10.2011 11:28
хора, дето нищо не щат да вършат.
Всичко тежко, всичко мъчно е за нас!
"Аз не зная! Аз не мога!" - общ е глас.
И не знаем, не можеме, не щеме
да работим за себе си със време.
Само знаем и можеме, и щеме
един други злобно да се ядеме...
Помежду си лихи, буйни, топорни,
пред други сме тихи, мирни, покорни...
Все нас тъпчат кой отдето завърне,
щот сме туткун, щото не сме кадърни...
Всякой вика "Яман ни е нам хала!" -
а всякому мерамът е развала...
Не сме народ! Не сме народ, а мърша,
пак ще кажа и с това ще да свърша.